A Taní-tani-n jelent meg Bessenyei István kiváló írása, amely összefügg a digitális kultúra tantárgy eszméjéből adódó feladatokkal is, és az óriási szakadékkal, ami ma a diákok vegyes bejövő kompetenciája és a NAT elavult szemléletét követő iskolák között van.
Az írás kiemeli, hogy a [funkcionális – a szerk.] digitális írástudás lehetősége napjainkban a tudás, a gyakorlati életre való sikeres nevelés egyik legnagyobb pozitívan kihasználható funkciórobbanást hozza.
Ideértve a mesterséges intelligencia megfelelő beemelését is, amelyről már korábban szóltunk.
Ugyanis a diákok eltérő bemeneti szinteken, de kapcsolatban állnak a mesterséges intelligenciával, amit jól, előnyükre is használhatnak, ha a tanárok – e tekintetben élükön a digitális kultúra tanárokkal – a megfelelő felkészültséggel használnak, ezért hasznos a módszerek kiválasztásánál a diákok véleményét, valódi demokratikus részvételét is biztosítani:
Bessenyei István kiváló cikke a Taní-tani-n itt: